Homepage Over ons

Tom Lassing, 1965, Eigenaar en oprichter van o.a. www.beursbox.nl

Tom Lassing

Wie of wat is Tom Lassing

Ik ben een self made ondernemer. Mijn grote succes is gekomen toen ik er na 2001 gewoon voor ging en me niet langer liet beperken door in feite angst en 'wat anderen er van zeggen'.

In 1987 ben ik na mijn diensttijd onderaan begonnen bij een groot semi overheids bedrijf. Ik mocht er letterlijk beginnen met de post op volgorde leggen. Drie jaar later gaf ik leiding aan een team van 20 personen en twee jaar daar weer na, was het team 60 personen groot op vijf verschillende locaties.
Toch ben ik er doelbewust mee gestopt.

Als er 'directeur' op mijn visitekaartje zou komen, dan wel van mijn eigen bedrijf. In 1993 ben ik naast mijn full time baan daarom ook zelfstandige geworden en begonnen met het schrijven van een nieuwsbrief over beleggen. In 2000
koos ik uiteindelijk bewust voor het 100% ondernemerschap.

Mijn eerste onderneming met personeel mislukte helaas. Ik heb mijn deel van de onderneming op een woensdagmorgen eind maart 2001 voor heel weinig van de hand gedaan en ben naar huis gegaan.
April 2001 ben ik daarom opnieuw begonnen. Helemaal vanaf de bodem. Veel dieper kon ik immers niet zakken. Geen geld, geen klanten. Wel kennis, ervaring en veel energie.

In 2011, dus tien jaar later, had ik mijn belangrijkste doelen gehaald.
We kochten toen een prachtige woonboerderij in het buitengebied. Het weiland werd in 2013 een prachtige tuin en mijn droom van een eigen zwembad werd werkelijkheid toen de zwemvijver aangelegd werd.

Dus stoppen met werken?
Neen, verre van dat! Werk is hobby. Werken is leuk. De nadruk ligt niet meer op 'zo veel mogelijk' verdienen, maar ligt nu veel meer op genieten. Genieten van het leven, maar ook van werken. Genieten van het feit dat je anderen kunt helpen. Dat je voor anderen
wat kan betekenen.

Ik heb daarom veel tijd om andere interesses te onderzoeken. Zaken als duurzaamheid, permacultuur, beleggen, optiebeleggen, zingen, aqua ponics, geschiedenis, wijkontwikkeling, sport en ga zo maar door. Dat wat me interesseert, daar ga ik mee aan de slag en vaak schrijf ik daar dan over. Ik heb daarom zo'n 250 websites online staan. Het is niet zo dat ik die websites dagelijks aanpas. Beursbox.nl schrijf ik echter wel dagelijks een nieuwsbrief voor. Beursblik.nl komt wekelijks uit. Andere nieuwsbrieven komen onregelmatiger uit.
Enkele van de initiatieven die ik heb opgestart zijn via www.progainbv.nl te vinden.

Jos van Spelde, 1966, Eigenaar van JvS Network Marketing Netherlands

Jos van Spelde

Noem het eerst fantasie, maar kom er daarna achter dat het nog werkelijkheid moet worden. Hoe fantastisch zou het zijn als je zo iemand om je heen zou hebben. Iemand die de gave heeft om samen met jou in de toekomst te kijken. Geen hocus pocus maar gewoon visie over wat de logische volgende stappen zijn waar het naar toe gaat.

Jos van Spelde. Reeds tijdens zijn opleiding tot ingenieur wist hij iedere keer weer zijn studiegenoten te verbazen met een net iets andere kijk op zaken. Achteraf bleken zijn redenaties vaak de werkelijkheid te worden. Dit heeft zich doorgezet in zijn verdere loopbaan. Op 27 jarige leeftijd startte hij als zelfstandig ondernemer. Hij richtte zich op zelfstandige dataverwerking in de agrarische sector. Ongekend voor die tijd. Het werd geen groot succes omdat waarschijnlijk toen de tijd er nog niet rijp voor was. Hij ging verder op zoek naar mogelijkheden en vond die in de vorm van wederkerende inkomstenbronnen voor ondernemers. Hij raakte hier zo gepassioneerd door dat dit uitgroeide tot een wereldonderneming. Vanuit maar liefst 17 verschillende landen en diverse continenten werden inkomsten gegenereerd. Hij hield deze kennis niet voor zichzelf en deelde deze met anderen. Dit maakte dat hij op 35 jarige leeftijd volledig financieel onafhankelijk was. Met zijn visie en inzet genoten op dat moment ruim 27.000 mensen van een wederkerend inkomen via zelfstandige verkoop. Dit met producten en diensten die tot op de dag van vandaag nog vooruitstrevend zijn. In 2001 verhuisde Jos en zijn vrouw Leonie naar het Griekse eiland Kreta om van daaruit te werken, maar vooral om te leven. De groei van het wereldwijde netwerk van wederverkopers bereikte in 2003 haar top. Voor hem betekende dat hij in 2002, 2003 en 2004 de topverdiener was binnen Europa. Vanaf die tijd is hij zich meer toe gaan leggen op coaching en begeleiding van mensen op het gebeid van zelfstandig ondernemen. Naast persoonlijke begeleiding werd hij ook vaak gevraagd op internationale congressen om te komen spreken. De meest spraakmakende was wel die op een cruiseboot in de Cariben voor een 500 tal speciaal geselecteerde zakenmensen.

Hoewel het Griekse leven in de zon erg aantrekkelijk was, bleef hij niet stilzitten. Samen met enkele Griekse middelgrote ondernemingen bedacht hij marketing strategieën voor hun branches. Kernzaak daaruit was het samen kunnen werken met honderden verkoopagentschappen over de gehele wereld. Toen de crisis zich in Griekenland af begon te tekenen, waren deze ondernemingen in staat om zelfs nog te groeien in omzet.

Nederland heeft hij nooit achter zich gelaten. In 2006 begon hij samen met Tom Lassing aan een boek over de mogelijkheden om geld te verdienen via (sociale) online netwerken. De ideeën die daar in verwerkt stonden worden momenteel ingezet als verdienmodellen voor online ondernemers. Middels seminars en trainingen zijn tientallen ondernemers in staat gebleken om het roer om te gooien en hun onderneming sprongen vooruit te laten maken. Om efficiënter te kunnen werken zijn Jos en Leonie in 2011 weer terug gekeerd naar Nederland. Er waren nog te veel mogelijkheden en ideeën die uitgevoerd moesten worden. De meest recente is de visie op data gedreven marketing. Door een combinatie van systemen en data is het hierdoor voor zzp en MKB mogelijk om ten volle te kunnen profiteren van internet verkopen. Dit vraagt echter wel een hele andere manier van denken en benadering van de markt. Jos begeleid daarom ondernemers voornamelijk individueel en precies toegespitst op hun onderneming en branche. Soms geeft hij workshops en trainingen voor kleine groepjes mensen. Met zijn ervaring en visie wordt dan de basis gelegd voor een succesvolle manier van (online) ondernemen.

Persoonlijke bedrijfspagina: www.jvsmarketing.nl

Wilt u ook samen met Jos uw onderneming een stap vooruit laten maken door er meer uit te halen dan er nu in zit? Neem dan contact op voor een eerste kennismaking. Tijdens het intake gesprek wordt bepaald of er mogelijkheden zijn en welke weg en vervolgstappen genomen kunnen worden.