Homepage Ondernemers

Ondernemers

Het blijkt voor veel ondernemers nog altijd lastig te zijn om geld te verdienen via het internet. Er wordt veel geld geïnvesteerd in een website. Deze website wordt dan aangevuld met sociale media pagina’s en er wordt dan vervolgens verwacht dat spontaan een tweede geldstroom voor de onderneming ontstaat. Helaas werkt het niet zo en als gevolg daarvan zijn de resultaten vrijwel altijd ronduit teleurstellend. De basis is goed, maar na het plaatsen van de basis moet je natuurlijk wel goed je Internet activiteiten gaan opzetten. Het werk begint pas als je de website en de Social Media opzet neergezet hebt! Het is dan van groot belang dat je de goede dingen gaat doen.

Lees de nieuwsbrief en leer hoe je de goede dingen doet!

Er zijn een aantal voorbeelden te noemen van bedrijven die wel geld verdienen. Dus het zou ook voor uw bedrijf mogelijk moeten zijn. Vaak zijn de op Internet succesvolle bedrijven al vanaf de start direct vol met internet aan de slag gegaan. Ze hebben hun hele verdienmodel daarop ook afgestemd. Een veel gehoorde opmerking van andere ondernemers is dat juist dit soort bedrijven “hun” verdienmodel onder druk zetten. Het internet krijgt de schuld. Wij zien dat anders. Immers, wat let u om zelf ook niet op Internet actief te worden? U leert hier hoe u dat oppakt.

In online ondernemen voor ondernemers gaan we in op hoe het internet geld voor jou als ondernemer kan opleveren. Extra winst dan wel te verstaan. Geen vervanging van de winst uit andere activiteiten.

Dit doen we aan de hand van praktijkvoorbeelden en ideeën. Gedeeltes daaruit publiceren we op deze website. Volledige artikelen worden wekelijks per e-mail verzonden in de de vorm van een pdf document. Deze kan via elk medium met pdf reader gelezen worden.

Ondernemers

  • Jan Krediet vervoersbedrijf

    Hoe je failliet aan je klanten kan gaan. In 2013 ging voor velen onverwachts het vervoersbedrijf Jan Krediet failliet. Na 125 jaar was het ineens over. Dat terwijl het bedrijf nooit meer klanten had gehad. Er waren opdrachten genoeg.
  • Vouchers zijn uitkomst voor retailers om verkoop te stimuleren

    De winkelende consument is online en fysiek op zoek naar aanbiedingen. Het gevoel heerst dat als iets geen aanbieding is dat de prijs dan wel te hoog zal zijn. Consumenten ontvangen graag gepersonaliseerde aanbiedingen. Massa aanbiedingen zijn duur omdat ze ook de consument korting geven die daar helemaal niet naar op zoek was of om gevraagd had. Met gepersonaliseerde vouchers kun je de brug slaan tussen on en offline verkopen. Vouchers, slim ingezet door winkeliers, kunnen de omzet stimuleren omdat ze online contacten naar de fysieke winkel kunnen leiden. In de fysieke winkel is de omzet per persoon hoger dan online. Hoe kun je vouchers slim inzetten?
  • Boycot doorstart bedrijven

    Het loopt momenteel de spuigaten uit. Het lijkt een hype te worden om aan te kondigen om failliet te gaan en vervolgens in afgeslankte, gereorganiseerde vorm weer verder te gaan. In veel gevallen te belachelijk voor woorden natuurlijk. Doorgaan met hetgeen dat niet werkte alleen dan met (tijdelijk) minder kosten. Als iets niet werkt op het niveau dat je de rekeningen niet meer kan betalen, dan moet je er gewoon mee stoppen.
  • Paradigit; het einde of een nieuw begin?

    Het laat me maar niet los. Het nieuws dat Paradigit failliet verklaard is was schokkend. In mijn ogen was dit een supermooi bedrijf dat naast goede producten ook nog eens een klantgerichte vriendelijke instelling kende. Is dit het einde van een bedrijf of de overgang naar een nieuwe onderneming?
  • Wijze woorden van een familie bedrijf ondernemer

    Peter van Tilburg: "Toen de crisis uitbrak, had ik net een paar naburige panden gekocht. Toen heb ik me wel even achter de oren gekrabd. Maar het enige dat je kunt doen, is blijven ondernemen. We zijn een familiebedrijf, we hebben alles gewed op dit ene paard. Dus kun je maar beter zorgen dat je bij de tijd blijft." http://www.vantilburg.nl/
  • Blijf ondernemen ondanks tegenslag

    Bijna dagelijks komt het in het nieuws. Bedrijven die er mee stoppen of gedwongen worden tot stoppen. In mijn nabije omgeving waren er dit in het afgelopen half jaar ook al drie. Ik heb niet de illusie dat dit de laatsten geweest zijn. Ik durf nu al te zeggen dat er binnen nu en een half jaar nog twee bedrijven in mijn omgeving gaan stoppen of gedwongen worden te stoppen. Waarom weet ik dit? Ik zie een patroon. Mijn advies: blijf ondernemen!