Homepage Nieuws

Nieuws

  • Websites voortaan in eigen beheer

    Een van de grootste ergernissen bij onlinecommunicatie is het afhankelijk zijn van anderen voor het beheer van websites. 1) Het gevoel de controle te verliezen in communicatie met klanten of potentiële klanten geeft onzekerheid. 2) Het veel moeten betalen voor het maken van een website of het beheer daarvan is niet meer van deze tijd.
  • WhatsApp volgt Facebook in haar beloftes: toch reclame

    Facebook heeft massaal kunnen groeien door steeds te beloven dat de gebruiker niet lastiggevallen zou worden met reclame. Inmiddels weten we wel beter en nemen we dit voor lief. Waar eerst nog protest was tegen het verzamelen van privégegevens, zie je nu een gelatenheid. Het is gratis en dan moet je dit maar voor lief nemen.
  • Effectiviteit van klantencommunicatie laat verrassingen zien

    De uitkomst van een groot onderzoek naar de effectiviteit van klantencommunicatie laat een verrassend beeld zien. Voor het eerst is gekeken naar wat het individuele effect is op een persoon van de verschillende communicatie middelen. Belangrijkste conclusies: 1. Print magazines behouden sterke positie binnen het digitaal gedomineerde medialandschap, maar ook digitale magazines kennen een hoge effectiviteit. 2. Vooral e-mailnieuwsbrieven hebben nog veel potentie. 3. Websites en mobiele apps blijven achter in effectiviteit. 4. Verschillende typen klanten/leden zijn te onderscheiden op basis van de wijze waarop zij met de middelen omgaan Lees het volledige rapport online:
12345

Particulier

  • Verantwoord ondernemen door consumenten

    Een consumenten heeft niet alleen macht maar ook verantwoordelijkheden. Als je kiest voor het uitspelen van de laagste prijs, dan weet je ook dat je vroeg of laat de rekening nog krijgt van de normale prijs voor producten of diensten. Dit in de vorm van mindere economische groei, gebrek aan scholing, verplaatsing van productie naar lagelonenlanden en heel direct meer werkloosheid door banenverlies. Het is tijd voor verantwoord ondernemen door consumenten.
  • Geen internet, dan maar de hoofdprijs betalen?

    Het volgende verhaal is waar gebeurt. Vanwege privacy geen namen. Bijna iedereen werkt met het internet. Maar als je geen internet hebt, ben je dan gedwongen om de hoofdprijs te betalen? Hier een voorbeeld van hoe een reisbureau dacht dat ze de hoofdprijs daarom wel konden vragen maar van een koude kermis thuiskwamen; geen omzet, ontevreden klant en slechte reclame. Lees het verhaal.
  • Het nieuwe verdienen webinar

    Als een van de onderstaande zaken je aandacht heeft, dan geeft het webinar dat ik samen met Tom Lassing geeft mogelijk een oplossing. Te weinig inkomen uit loondienst Rem op Carrière Stop op persoonlijke ontwikkeling Weinig waardering Uitbuiting als ZZP Vastzitten in het leven Ervaring beperking van vrijheid
12345

Ondernemers

  • Jan Krediet vervoersbedrijf

    Hoe je failliet aan je klanten kan gaan. In 2013 ging voor velen onverwachts het vervoersbedrijf Jan Krediet failliet. Na 125 jaar was het ineens over. Dat terwijl het bedrijf nooit meer klanten had gehad. Er waren opdrachten genoeg.
  • Vouchers zijn uitkomst voor retailers om verkoop te stimuleren

    De winkelende consument is online en fysiek op zoek naar aanbiedingen. Het gevoel heerst dat als iets geen aanbieding is dat de prijs dan wel te hoog zal zijn. Consumenten ontvangen graag gepersonaliseerde aanbiedingen. Massa aanbiedingen zijn duur omdat ze ook de consument korting geven die daar helemaal niet naar op zoek was of om gevraagd had. Met gepersonaliseerde vouchers kun je de brug slaan tussen on en offline verkopen. Vouchers, slim ingezet door winkeliers, kunnen de omzet stimuleren omdat ze online contacten naar de fysieke winkel kunnen leiden. In de fysieke winkel is de omzet per persoon hoger dan online. Hoe kun je vouchers slim inzetten?
  • Boycot doorstart bedrijven

    Het loopt momenteel de spuigaten uit. Het lijkt een hype te worden om aan te kondigen om failliet te gaan en vervolgens in afgeslankte, gereorganiseerde vorm weer verder te gaan. In veel gevallen te belachelijk voor woorden natuurlijk. Doorgaan met hetgeen dat niet werkte alleen dan met (tijdelijk) minder kosten. Als iets niet werkt op het niveau dat je de rekeningen niet meer kan betalen, dan moet je er gewoon mee stoppen.
  • Paradigit; het einde of een nieuw begin?

    Het laat me maar niet los. Het nieuws dat Paradigit failliet verklaard is was schokkend. In mijn ogen was dit een supermooi bedrijf dat naast goede producten ook nog eens een klantgerichte vriendelijke instelling kende. Is dit het einde van een bedrijf of de overgang naar een nieuwe onderneming?
  • Wijze woorden van een familie bedrijf ondernemer

    Peter van Tilburg: "Toen de crisis uitbrak, had ik net een paar naburige panden gekocht. Toen heb ik me wel even achter de oren gekrabd. Maar het enige dat je kunt doen, is blijven ondernemen. We zijn een familiebedrijf, we hebben alles gewed op dit ene paard. Dus kun je maar beter zorgen dat je bij de tijd blijft." http://www.vantilburg.nl/
  • Blijf ondernemen ondanks tegenslag

    Bijna dagelijks komt het in het nieuws. Bedrijven die er mee stoppen of gedwongen worden tot stoppen. In mijn nabije omgeving waren er dit in het afgelopen half jaar ook al drie. Ik heb niet de illusie dat dit de laatsten geweest zijn. Ik durf nu al te zeggen dat er binnen nu en een half jaar nog twee bedrijven in mijn omgeving gaan stoppen of gedwongen worden te stoppen. Waarom weet ik dit? Ik zie een patroon. Mijn advies: blijf ondernemen!
12345

Netwerkers

  • Hoe leer je goed viool spelen?

    Mogelijk vind je dit een beetje een raar begin van dit artikel maar ik moest eraan denken toen ik vorige week zaterdag de cursus “online ondernemen” aan het geven was. De cursisten vonden het merkbaar zwaar om zoveel nieuws in twee dagen te leren. Gelukkig bracht dit verhaal verheldering voor ze.
12345

Nog niet ingeschreven? Regel het nu hier