Creatief denken

Creatief denken

Ik schreef laatst een artikel over creativiteit toen ik ineens weer aan het verhaal van "de site van de zaak" moest denken.

Een medewerker kreeg van de baas de opdracht de site van de onderneming bij te werken danwel aan te passen. Deze medewerker kreeg in beginsel de nodige ruimte om daar mee bezig te gaan. Zo mocht hij naar enkele cursussen gaan. Gelukkig voor de medewerker ging het in één van die cursussen niet alleen om de technische mogelijkheden. Er was ook ruimte in de cursus voor creatief denken.

We website van de zaak moest aangepast worden, want de huidige website leverde commercieel gezien niets op. Er was geen omzet en eigenlijk kon niet bewezen worden dat deze website ook maar enig nut voor het bedrijf had. Dat moest dus anders vond de baas, want andere bedrijven maakten ook steeds meer onzet en winst via de website.

De baas had wel de nodige eisen. Zo moest de site echt een weergave van het bedrijf zijn en mochten er alleen eigen producten getoond en genoemd worden.

De medewerker was enthousiast aan het werk gegaan en presenteerde het concept aan de baas.

Deze was niet onder de indruk, want er stond geen foto van de zaak op en dit en dat... De baas wilde in feite een soort folder online zetten en dat was niet de insteek van de medewerker. In feite wilde de baas de fouten van de vorige site slechts in een nieuw jasje steken.

Om een lang verhaal kort te maken, de medewerker heeft ontslag genomen en heeft het geleerde nu in een eigen site verwerkt. Zonder eigen voorraad, zonder eigen winkel heeft hij nu meer omzet dan zijn voormalige werkgever die nog altijd een waardeloze Internet aanwezigheid heeft en via Internet geen omzet maakt.

Stel even, als u die voormalige werknemer was, hoe zou u dan uw kennis over Internet ondernemen te gelde willen maken? De voormalige werknemer bewees dat via Internet een inkomen verdiend kan worden... Als u een inkomen zoekt, dan hoop ik dat dit artikel u motiveert om in actie te komen.

Nieuws

  • 5 + 12 september 2015: Cursus online ondernemen 2015

    Complete cursus die alle facetten van het online ondernemen en verkopen in behandeling neemt. In zes onderscheidende modules leer je in theorie en praktijk hoe je online initiatieven om kunt zetten in inkomstenbronnen.
  • In de cloud en in de problemen

    De laatste jaren ben ik ook langzaam maar zeker overgegaan om software in de cloud te gaan gebruiken. Helaas merkte ik afgelopen week de (bijna) desastreuze gevolgen hiervan.
  • Betalen voor je internet privacy

    Zojuist kreeg ik een mooi aanbod. Ik kan meer privacy krijgen als ik van een gratis dienst overstap naar een betaalde dienst. Ik heb het meerdere keren gelezen, maar het stond er echt!
  • Kansen 2016: Affiliate- en netwerkmarketing

    Waar liggen het komende jaar de kansen voor (online) ondernemen? Als je de diverse bronnen mag geloven dan komen ze allemaal met technische oplossingen. Geen van allen komen ze met een concreet verdienmodel. En dat is op zich toch opmerkelijk te noemen. Als de economie aan zou trekken, dan zou je toch verwachten dat er een beweging komt richting het geld verdienen. Helaas is de angst dat het niet zo is zo groot dat niemand een uitspraak durft te doen over waar je het komende jaar geld mee kan verdienen.
  • Bijna niemand heeft iets geleerd van de crisis!

    Ik dacht dat bijna alle ondernemers al bezig waren met online ondernemen. Wat schets mijn verbazing? Het zijn er nog steeds maar een paar die het echt inzetten voor hun onderneming. Afgelopen week bijvoorbeeld, last ik een artikel van de bekende marketing expert Paul van Moers met de titel “De retail moet opgeschoond worden”. Het is een keihard verhaal over de retail omgeving in Nederland. Sinds 2004 zijn 8000 winkels verdwenen en volgens Paul gaan er dat nog veel meer worden. 6 redenen
  • Volgens de belastingdienst ben je in dienstbetrekking.

    Leuk, werken als zelfstandige. Maar hoe zelfstandig ben je nu werkelijk? Zodra je opdrachtgever wat over je te zeggen heeft, dan is er al snel sprake van een dienstbetrekking. Die opdrachtgever wordt dan gezien als werkgever, met alle gevolgen van dien.
  • Twitter minder aantrekkelijk

    Aankomende week stopt Twitter met het chronologisch plaatsen van berichten. Wat is dan nog de meerwaarde? De meeste gebruikers willen juist zelf bepalen wat ze willen zien en niet op basis van vermeende interesse. Ik denk dat Twitter een stuk minder aantrekkelijk wordt.
  • Hoe enorm zijn die online verkopen werkelijk?

    Online aankopen stijgen in percentage snel, maar het is nog slechts een klein gedeelte van de totale omzet in de retail. Hoeveel precies in 2015
  • Valse factuur KPN

    Vandaag schrok ik wel even. Ik ontving een factuur van de KPN voor internetdiensten voor een behoorlijk groot bedrag. De mail kwam echter binnen op een adres dat ik nooit gebruik voor correspondentie met de KPN dus wist ik al snel dat er iets niet klopte.
  • Trend 2016: consument gebruikt mobiel voor online shoppen

    Voor het eerst zien we dat het mobiel internet gebruik op de smartphone het wint van de tablet en andere mobile apparaten. Dit is veelzeggend want hoe klein het scherm van een smartphone ook is, we gebruiken het intensief. Daarbij is ook te zien dat mobiel winkelen een serieuze stap vooruit aan het maken is. Voor onlineondernemers iets om in de gaten te houden, want meestal is een webshop erg slecht benaderbaar op een smartphone.
  • 500.000 nieuwe leden door segmentatie

    Slechts een half jaar had de Media Markt nodig om via Media Markt Club 500.000 nieuwe leden in te schrijven. Een respectabel aantal. De belofte? -> Herkenning en support Lees hier wat het geheim is achter dit enorme succes.
  • Effectiviteit van klantencommunicatie laat verrassingen zien

    De uitkomst van een groot onderzoek naar de effectiviteit van klantencommunicatie laat een verrassend beeld zien. Voor het eerst is gekeken naar wat het individuele effect is op een persoon van de verschillende communicatie middelen. Belangrijkste conclusies: 1. Print magazines behouden sterke positie binnen het digitaal gedomineerde medialandschap, maar ook digitale magazines kennen een hoge effectiviteit. 2. Vooral e-mailnieuwsbrieven hebben nog veel potentie. 3. Websites en mobiele apps blijven achter in effectiviteit. 4. Verschillende typen klanten/leden zijn te onderscheiden op basis van de wijze waarop zij met de middelen omgaan Lees het volledige rapport online:
  • Websites voortaan in eigen beheer

    Een van de grootste ergernissen bij onlinecommunicatie is het afhankelijk zijn van anderen voor het beheer van websites. 1) Het gevoel de controle te verliezen in communicatie met klanten of potentiële klanten geeft onzekerheid. 2) Het veel moeten betalen voor het maken van een website of het beheer daarvan is niet meer van deze tijd.
  • Praktijk cursus zelf websites maken

    Op 1 oktober 2016 organiseren we een praktijk cursus over het gebruik van: - Wordpress - Website X5 Leer op één dag hoe je met de beste software om zelf websites te maken. Kijk op www.jebestewebsite.nl voor informatie
  • GRATIS Online workshop zelf websites maken

    Veel mensen kennen de eenvoud van het zelf maken van websites niet. Wil jij weten wat de mogelijkheden zijn en hoe je eenvoudig zelf websites kunt maken? Volg dan deze online workshop op dinsdag 20 september.

Pagina's