Homepage Ondernemers-detail Vouchers zijn uitkomst voor retailers om verkoop te stimuleren

Vouchers zijn uitkomst voor retailers om verkoop te stimuleren

De winkelende consument is online en fysiek op zoek naar aanbiedingen. Het gevoel heerst dat als iets geen aanbieding is dat de prijs dan wel te hoog zal zijn. Consumenten ontvangen graag gepersonaliseerde aanbiedingen. Massa aanbiedingen zijn duur omdat ze ook de consument korting geven die daar helemaal niet naar op zoek was of om gevraagd had. Met gepersonaliseerde vouchers kun je de brug slaan tussen on en offline verkopen. Vouchers, slim ingezet door winkeliers, kunnen de omzet stimuleren omdat ze online contacten naar de fysieke winkel kunnen leiden. In de fysieke winkel is de omzet per persoon hoger dan online. Hoe kun je vouchers slim inzetten?

geef niet iedereen een voucher, dit maakt het speciaal
stem de voucher af op interesse van de klant
werk met een specifieke doelgroep
geef meerdere soorten vouchers uit

Voorbeelden:

Als een klant een schoolagenda koopt, geef dan een voucher voor een kortingsvoucher op een set pennen of schoolschriften ipv een algehele prijsaanbieding voor deze producten

Als een online contact een foto van een mooie taart liked, geef deze dan persoonlijk een kortingsvoucher ipv een algemeen bericht dat alle taarten met korting te koop zijn.

Dit is een korte samenvatting van een artikel dat online te vinden is via:

http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/weblog/2016/05/vouchers-zijn-uitkomst-voor-retailers-om-verkoop-te-stimuleren